Jump to content
SnackDubs

What’s in your pocket? (Gloves)

Recommended Posts

14 hours ago, SaveByRichter35 said:

Wtf are you talking about?  I just figured lacing a glove would take longer than an hour lol.

He was referring to the pictures of your triple T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re-broke in my old XR Carbon that I haven't used in a while today. It faps well.

EDIT: Dang it. I have to fix the video format. 

EDIT EDIT: Dang it again. I'm bad at this.

EDIT EDIT EDIT: Finally.

Edited by Moose75
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2018-01-25 at 6:28 AM, BadAngle41 said:

HOLY CR@P!!! That T is floating somewhere near Mars. I'll be interested to hear how it plays.

It is awesome!! Pucks go to die, haha, no more pop outs, that is for sure

Share this post


Link to post
Share on other sites

If a ref reaches in for a puck can he get his hand back out??? O.o

All joking aside, how well can you drop a puck an play it once it goes into that pelican bill?

Image result for pelican bill

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/24/2018 at 6:30 PM, bfast said:

@SaveByRichter35 it honestly doesn't take as long as you would think, once you get going you can get it done pretty quickly. If it was your first time it would take much longer than an hour but I've done multiple gloves so its basically second nature to me lol.  

It took me about 30. I boched my xlt relace pretty bad, then learned how to make double Tees out of single tees, then I attempted a floating t for my lt 88, then I attempted it again and perfected it and finally I put in a skate lace pocket in my lt98 in about 30 mins. Its pretty easy if you follow RyanTheBeasts tutorial on youtube or you can go to a local goalie monkey.  You can make a pretty penny for it. Sold a relacing for 15 bucks per pocket at our associations goalie camp and made 200+

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/24/2018 at 6:30 PM, SaveByRichter35 said:

Wtf are you talking about?  I just figured lacing a glove would take longer than an hour lol.

That to me, haha? I was wondering about the function of your pocket design

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, TheGoalNet said:

That to me, haha? I was wondering about the function of your pocket design

Idk, I just always liked that T that's all.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, SaveByRichter35 said:

Idk, I just always liked that T that's all.  

Not knocking it, just wondering if you remember the marketing story from when it was new?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A little late to this party, all three of my gloves are double floating tees with unwaxed skate lace pockets. Two were ordered and one purchased with cord for the pocket and this perfect for me as I use the lace from the pockets to re-lace the perimeter when it wares out,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×